12 augusti 2009

dag 3 av 4...

Fasen vad det var kämpigt att gå upp i morse... vaknade och var HELT säker på att det var torsdag.. "Yes, imorgon är jag ledig tänkte jag"... Gjorde mig i ordning och satte mig i bilen, körde till Akkis och skulle skriva på parkeringskortet, och damnit det är BARA onsdag... suck...

Arbetsdagen har dock gått bra, tror inte att jag klantat mig... Skickade hem två av mina fem patienter, så dagen var rätt lugn... Dock har jag suttit en del med samordningen mellan kommun och landsting... i detta fall hade patienten hemtjänst som var kopplad till en distriktssköterska, men patienten har genom aktivt kundval/vårdal vad fasen det nu heter bytt distriktssköterska (DSK) till en annan... MEN i vårat datasystem PRATOR som är till för att kunna samordna vården, hade detta inte uppdaterats... så första fick jag ringa sjutioelva olika personer innan jag fick tag på rätt...

Började i våran växel, där har dom ingen koll på kommunens DSK, så då fick jag ringa kommunens växel och de sa att de båda DSK (eller iaf den ena!?) som jag hade att välja mellan tillhörde Attendo Care, som är ett privat vårdbolag... och så fick jag ett mobilnummer till hemtjänsten (har jag fastslagit i efterhand) i det aktuella området... där svarade en person såhär: "David"... kort och gott.. Jag: "Eh? Hej Michaela heter jag, sköterska på 70A1, Akademiska. Är du distriktssköterska?".. Han: "Nej"... Jag: "Nehe? Är detta hemtjänsten då?" Han: "Ja"... Jag: "Okej, har du DSKs nummer?"... Han: "Ja"... Jag: "Då skulle jag vilja ha det, tack"... Han: "070x-xxxxxx"... Jag: "Okej, då provar jag på det, tack så mycket! Hejdå"... Han: "Mmm"..

Säkert jätteduktig kille (vill jag iaf tro) MEN man svarar med sitt namn, vart man har kommit och vilken titel man har... (det kallas att vara professionell) och så behöver man inte låta helt hjärndöd... låter han sådär när man träffar anhöriga till de gamla också? (Jag svarar "70A1, Michaela sköterska" när jag svarar på jobbet... Hur skulle det låta annars?)

Aja... råkade ta en tre timmars powernap på eftermiddagen... ställde klockan, men jag hade glömt att ändra alarmdag... så aa sov från 17:45 till 20:45... skönt, men blev inte direkt utvilad... så DÄRFÖR bär det av till sängen nu... :D

Tog en riktig powernap (dvs 15 minuter) tillsammans med Algot här för en stund... våran nya bäddsoffefåtölj är Algots nya favvoställe... kasnke för att vi lagt dit hans fårskinnspäls... han brukar ligga där och mjölktrampa så sött :) Och idag låga ja där och läste en tidning... då kom han och lade sig bredvid mig och myste... och nr Algot myser så har han ingen koll på sin lilla kropp, så han rullar och har sig och höll på att rulla i golvet, men jag lyckades få in armen under honom sista stund... men han borde väl reagera på att han håller på att ramla i golvet och att hans mami (dvs; jag) tyycker att det är tungt att hålla upp ett avslappnad stycke kattkött om 5kg på en arm!?... icke... :P J*vla fraskatt... men det var myspysigt!! :D

Imorgon är jag resurs, har en inskrivning vad jag vet om... så om inget ändras eller tillstöter så verkar det bli en lugn dag även i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers