18 augusti 2009

Fästingar...


Ett sådant här litet äckel satt fast på min fot idag... alldeles över den högra inre knylan (malleolen som det heter på fint sjukhusspråk). Vet inte om jag lyckades ta glinet precis när den bitit sig fast, men jag kände som ett stick och sedan började det klia, så jag kliade oh kände en plupp, dänkte att jag hade fått en plita eller nåt, så jag kliade lite till och försökte klösa lite, men det gick inte... Så då blev jag fundersam och tog mig en titt... och god damnit... panik... en fästing (eller snarare en nymf, för den var så yttepyttig)... Jag visste att jag inte kunde få bort den med naglarna (liksom vilka naglar!?) SÅ jag hämtade min fästingplockare som jag använt på katterna, de får gånger de haft fästingar som satt sig fast, och då har den fungerat super, får bort hela huvudet och allt...


Kostar typ 39:- på apotektet... köp den!

1 kommentar:

  1. ussh och fy fan!!!

    Hörru lägg ut receptet på citrontzatzikin!! Vi ska he den till laxen imorgon men har ej receptet... =(

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers