18 september 2009

btw... internet har pajjat igen...

Har inte orkat klaga förräns nu... iaf förra tisdagen pajjade internet hemma hos mig... helt plötsligt började anslutningen krångla... men det gick ändå att ansluta kortare perioder.. dagen efter så funkade det inte alls (tack och lov för vårat mobila bredband vill jag bar säga!!) Senare samma kväll ringde vår granne (tillika mattias kusin) och sa att hans internet också pajjat... två dagar senare sa vår andra granne (tillika mattias farbror) att deras internet krånglade.... dagen efter detta... så kom en telegubbe och skulle koppla in en telefon till en tredje granne, men han kunde inte få det att fungera, så det var fel på linjen någonstans i närheten... han trodde att detta orsakade våra problem.... fram tills nu hade jag ringt til Telia 2-3 ggr per dag för att det inte funkat... och tillslut gjorde de en felanmälan... Den där telegubben meddelade mig även att min dator försökt att ansluta till nätet 48900 ggr på 24 timmar... lite drygt kanske??

Iaf sedan i förrgår fick jag ett sms om att internet skulle fungera... och igår kväll funkade det... för att sedan sluta fungera igen... ett nytt samtal med Telia och jag fick ändra lite inställningar för att försöka få det att funka, men icke... vi gjorde ALLT.... men nej... (återigen, tur för det mobila bredbandet!!)

Nu vill dom att jag ska testa med någonannans modem, för att se om det är modemet som det är fel på, annars så vill de skicka hem en tekniker till mig för att kolla om det är hos mig felet ligger... och om det gör det kan jag själv bli tvungen att betala en kostnad för detta om cirka 1000kr... suck

Jag är så JÄVLA less på detta, men jag vill inte skälla på de som sitter i supporten... eller rättare sagt jag kan inte göra det... är för snäll helt enkelt.... men ajg tänker då inte betala för dessa dagar... suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers