10 september 2009

True Blood = Twilight som serie....

Ledsen att jag inte skrivit på några dagar... jag har som inte haft något att säga... Jobbade måndag och tisdag, ledig onsdag, torsdag och imorgon....

I onsdags fick jag för mig att börja kolla på serien True Blood (TB) som går på SVT. Jag kan inte låta bli att störa mig en aning på att SÅÅ mycket liknar Twilight... känns lite som en total rippoff ibland... vill inte vara en spoiler, men jag tänkta nämna några grejer som känns lite samma lika... sluta att läsa här om du inte vill veta ;)
  1. Sookie är en ung söt tjej, som ser en vampyr för första gången i sitt liv och blir stört förälskad..känns detta igen i Bella??
  2. Tillskillnad från Twilight där Edward kan läsa allas tankar förutom Bellas, så är det i TB, Sookie som kan läsa allas tankar förutom vampyrernas.
  3. I Twilight är både Edward och Jacob förälskade i Bella, samtidigt som de hatar varandra. I TB är det Bill och Sam som är kära i Sookie och hatar varann... *spoilervarning* Bill ber senare Sam att hålla ett öga på Sookie medans han åker bort, liksom Edward ber Jacob att vaka över Bella.
  4. I Twilight ser Bella en varg lite här och var, Sookie springer på en hund, som av någon anledning ränner kring baren där hon jobbar, som ägs av Sam som är kär i henne.
  5. Vampyrerna i Twilight kan vara ute sålänge inte solen skiner, träffas de av solen strålar glittrar deras hy likt diamanter, i TB klarar de inte dagsljus över huvudtaget. I Twilight är vampyrernas hud iskall, likaså i TB. Vampyrer i båda filmerna rör sig övernaturligt snabbt. I twilight sover inte vampyrer...aldrig... i TB sover de i kistor på dagarna....
  6. SAMMA klychor ibåda filmerna...
  7. Kan komma på flera andra grejer.. men check it out for your self!! ;)
DOCK något som jag stör mig på är vampyrernas huggränder i TB... det är inte de vanlia hörntänderna utan det är de närmast framtänderna som blir sylvassa...

Bara för att han är så snygg på denna bild <3..>

Påminner inte Rosalie från Twilight och Sookie från TB litegrann om varann??

Tjusig bild bara

Huggtänderna som jag stör mig på...

Ska kolla klart på episod 10 i säsong ett nu... vill du också titta?? Tryck här ---> :) <--- Over and out <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers