30 oktober 2009

Däckbytardag...

Ledig idag, så jag spenderade morgonen i sängen... eller ja... förmiddagen ska jag väl kanske säga... :P hehe... gick inte upp förrän klockan var 11:55... Klockan 13 åkte jag med Algot och Amelia till veterinären. Det var dags för den årliga vaccinationen... Amelia gillade det inte alls och fräste åt Ulrika, som är djurskötare på Uppsala veterinär mottagning. Ulrika har varit med och startat Samvetet, där mina misar kommer ifrån och hon minns nästan alla samvetet katter, så det var ett kärt besök! Algot skötte sig exemplariskt som vanligt och Ulrika fick till och med gosa lite med honom innan han ville tillbaka in i transportburen.

Sedan åkte jag, Emis och Alex upp till Gränby och åt lite luch och uträttade lite ärenden. Såg även min favvo innebandyspelare från Storvreta... :P hehe... Mattias tyckte att jag skulle tagit en autograf... hehe... nej så pinsam tänkte jag inte vara...

Sedan tog jag röda faran ut till pappa i Knutby för att byta till vinterdäck... Pappa hade dragit på sig ryggskott, men jag fick som tur var hjälp av Alex... annars hade jag nog aldrig klarat av det själv! Åt god tacopaj och hämtade en lampa som vi ska ha i köket...

Har även snackat en stund med Sampie idag. Hon skulle på VG's oktoberfest i kväll, men jag blev kvar i Knutby ett bra tag och sedan blev jag lat... men jag hade verkligen velat gå... *morr*

Det har int kommit några chillabebisar ännu... :( Vilken dag som helst nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers