11 oktober 2009

Slutkörd...

Har redan gnällt lite på facebook, men måste fortsätta lite här...

Denna helg har fått mina fötter att brinna, jag har inte suttit ned många minuter... och det har varit MYCKET omständigt hit och dit... helger som denna får mig att fundera på varför jag överhuvudtaget valt att arbeta med att hjälpa människor!? VARFÖR?? Jo, för att många av de man hjälper tänker bara på sig själva (förståeligt när man är sjuk)... MEN dessa patienter, som oftast är av den friskare varianten, har en tendens att köra med en på alla sätt och vis... och vissa av dem kan vara så jäävla otacksamma! De inser inte hur mycket tid man lägger ned på just dem, men ÄNDÅ duger det inte...

Detta (dvs den höga arbetsbelastningen) plus våran sugiga lön får en verkligen att undra, VARFÖR ska jag slita ut mig för andra när jag inte får NÅGOT tillbaka!?

Nu låter jag otacksam och det är precis vad jag är... Antingen så är jag knäpp... eller så är jag... knäpp?? Något fel måste det vara, för det kan ju helt enkelt inte bara vara av omtanke och omsorg för andra?


Såhär trött känner jag mig....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers