29 november 2009

Julklappar

Idag är det första advent och jag är långt ifrån färdig med mina julklappar...

Färdiga är:
  • Jossi
  • Mamma (& Håkan)
  • Henrik & Emma
  • Elin
Kvar är:
  • Emelie & Edvin
  • Alex
  • Pappa (& Susanne)
  • Tom & Lukas?
  • Moa?
  • Birgitta
  • Hasse & Nina
  • Mattias <3
  • Marie
  • Karin
  • mfl....
Och jag tycker att det är sjuuukt svårt (och därmed tråkigt) att handla julklappar... Alex är nästan svårast att handla till, för det är sånt som jag inte har någon som helst koll på... Men Mattias är ALLRA svårast att köpa något till... jag känner honom bäst av alla och borde veta vad han vill ha, bara det att grebben köper ju allt det han vill ha och då är det ju liksom no idea ändå... dumpojke ;)

Sedan känner jag en slags osynlig press om att saker och ting måste kosta omkring 200-ingen... vet inte varför men annars känner jag mig snål... och köper jag presentkort känner jag mig också dum... så därför borde man kanske inte köpa några julklappar alls?? De kan få den bästajulklappen av alla, MITT sällskap!! :D (Om man nu får vara lite egenkär!? :P)

Nej, jag vet inte.. men ända sedan jag blev vuxen i laglig mening, har jag tyckt att julen varit mer jobbig än rolig... iofs var det samma jul som skilsmässan... julen därpå pluggade jag anatomi hela julhelgen (och jag klarade mig ändå inte), julen därpå vettefasen... förra julen blev väl ingen höjdare heller... dumma dumma stupid woman! Så kanske förståeligt att julkänslan inte infinner sig!?

Sedan en annan sak som jag tycker är SJUUUUUUKT jobbigt och stressigt är allt hattande fram och tillbaka... Mattias föräldrar är skilda, mina föräldrar är skilda, då måste vi åka till inte mindre än FYRA ställen... samtidigt som vi måste försöka få ihop alla andras julfirande... tex Emis ska vara med Vår familj och Edvins familj (tre ställen) och de i sin tur måste ta hänsyn till en tredje part... Jag säger bara såhär... JAG LÄNGTAR TILLS JAG SKAFFAR BARN!!!!!!!! Då blir det tamejfan inget hattande fram och tillbaka... utan då kommer dom som vill fira jul med oss, hem till OSS...

Det här hattandet... är det det som kallas att vara en curlingdotter?? http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article4857556.ab?service=print

Nej, nu ska jag invänta min sambo, sedan ska vi till IKEA... köpa sänggavel... den känns just nu MYCKET viktigare än julklapparna... jag menar det kommer pengar för jul ;)


Min julklapp till Mattias (om 100 år) :P


1 kommentar:

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers