5 november 2009

Ledig helg... :)

Igår trodde jag att jag skulle vara ledig idag också, så det var tungt när jag såg i pärmen igår att jag faktiskt skulle jobba en extra kväll idag... det var lika tungt att ta sig till jobbet idag... MEN väl där gick det bra... Tur att man har roliga arbetskamrater, annars hade jag inte klarat av det! :)

Det var en jäkligt lugnt kväll, dock har jag gått och oroat mig hela kvällen över en aorta som riskerat att brista, men jag har klarat mig under mitt skift... Så nu ska det bli lugnt med tre dagars ledighet!! :D

När jag kom hem var det becksvart och helt öde hemma... eller ja, bortsett från alla djuren, däribland Algot som försökte smita ut när jag öppnade dörren... kattracka... Mattias var putsväck och jag började ana oråd eftersom han inte svarade på telefonen och han hade lämnat sophinken framme och sopskåpet öppet, vilket kunde tyda på att han hade haft bråttom iväg... MEN han var "bara" på innebandy och hade spelat en timme extra.... Nu är han iaf hemma och idag har han köpt och installerat en ny trådlös internet router och det verkar fungera alldeles utmärkt! Iaf på bäbara datorn... skönt att slippa kablarna... nu ska man bara få fart på den stationära datorn också...

Mmm.. och nu till anledningen till att Mattias hade lämnat sopskåpet öppet... Jo... vi har under några kvällar sett Amelia sitta och glo på sopskåpet... Det springer möss i taken, men jag har hela tiden trott och hoppats att de ska hålal sig där, men idag på eftermiddagen så satt hon där igen och glodde och när Mattias öppnade skåpet satt en musj*vel i sophinken och glufsade... Amela kastade sig in i skåpet men musen han visst undan... vet inte om mattias tänkta att kattenra kunde ta den om skåpet stod öppet... jag tycker iaf att det är SKITÄCKLIGT att mössen invaderar vårat hus... i morgon blir det till att ställa ut råttgift...

Nu ska jag krypa ned i sängen och somna före midnatt för en gång skull.... eller jag ska iaf försöka!

natti natt <3

1 kommentar:

  1. SV: jag använde Picasa 3. Om du googlar på det så hittar du det lätt. Lite knepigt att använda dock. Har typ inga bilder på datorn så därför kom du ej med.. men kom ju på nu att jag har bilderna från i somras på andra hårddisken. =) Kanske kan fixa nått!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers