5 december 2009

70A1's julfest! :D

Igår var det då dags för den omtalade julfesten... som jag har gått och väntat! :P

Vi började hemma hos Emma där hon bjöd på smarriga drinkar och delikata snittar *yummi*, sedan begav vi oss vidare till Trean, en lunchrestaurang och festvåning, som faktiskt var överförväntan!! :) Där hade festkommitén delat in oss i "lag"... jag var en julkula och ci slogs samman med julstjärnorna... Vi bjöds även på Pandemix shots (Jäger) och sedan var det två glas vin på maten (vi lyckades lura till oss ett tredje glas)... Men det räckte ganska gott och väl för mig... :P Seda var det dags för lite mingel, satt och snacka med Marica en stund... sedan gjorde alkoholens vätskedrivande effekt sig påmind och jag behövde gå på toa... sedan hamnade jag med Sofia och Johanna utanför toaletten och vi diskuterade allt mellan himmel och jord :P

Jag hade ju glömt min mobil hemma (typiskt!) så när folk började röra på sig till Flustret (jag kände mig färdig som artist) så lånade jag Johannas telefon oh ringde Mattias... så han gick och mötte mig på stora torget... FULL som ett hus :P Så honom fick jag leda hemåt... han vägrade åka taxi, så jag föreslog att vi skulle gå hem (jag i klädd min inte allt för varma vinterjacka, klänning, nylonstrumpisar och ballerinaskor)... vi började gå mot stationen... så jagföreslog att vi skulle ta nattbussen hem... Hela vägen till bussen gick Mattias och kommenterade allt med hög röst :P Han skulle även sitta längst bak i bussen och hoppades att någon han kände skulle vara där... Jag ville kliva av i vedyxa och gå genom skogen, men det ville inte mattias, så vi klev av hållplatsen innan och gick ca 3 kilometer hem... det snålblåste litegrann och Mattias behövde stanna några gånger på vägen för att "hämta luft"... När vi kom hem så var mina ben knallröda och sved som tusen pissmyror... låg och frös i någon timme och pratade lite skit med mamma en stund, innan jag tillslut somnade...

Det finns en person som jag just nu bara skulle vilja fråga: Vem FAN tror du att du är egentligen?! Vuxen människa och bete sig som du gör? Skäms på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers