27 december 2009

IKEA och mys hos mamma....

Blev ingen vidare sovmorgon idag heller då en viss katt vid namn Algot satt och petade en på näsan hela morgonen tills han fick gå ut... Sedan gick det som inte att somna om...

13 minusgrader var det ute idag, men vilket fint väder sen! :) Jag och Mattias åkte och hämtade Emis och Edvin, sedan skjutsade jag Mattis och Edvin till Fålhagens IP, där de skulle åka lite skrillor och lira lite puck. Sedan åkte jag och Emis till IKEA och shoppade upp våra julklappspengar... :) Jag köpte följande:
  • Ett lila överkast
  • Två små ljuslyktor (har en stor sådan hemma)
  • Fyra handdukar
  • En stor röd salladsskål
  • Servetter till nyår
  • Papptallrikar till nyår
  • Två oragea pallar
  • En tavelram med plats för fem fotografier
  • Två rosa diskborstar

Sedan när vi skulle hämta Mattias och Edvin igen, så råkade vi ut för dagens DAGENS... :P Vi körde på gatan förbi MAX och ONOFF (bort från IKEA) och när vi kommer vi MAX så kör en bil ut från utfarten och ställer sig tväsr över min fil, trots att jag kommer och kör... han skulle liksom svänga åt samma håll jag kom i från och ville komma emellan bilarna som ständigt kom ifrån andra hållet... Emelie börjar svära "Jävla idiot flytta på dig!" Jag instämmer och skakar på huvudet... och när killen i bilen (en ganska dyr jeep) vänder på huvudet så tystnar Emis och jag slutar skaka på huvudet... "Såg du vem det var?" frågade jag Emis chockat och hon svarade ja lika chockat hon... HAHA... Det var Andreas Carlsson i IDOL-juryn... HAHA... ganska komiskt...

Nu ska vi packa in katterna i bilen, spraya lite flugmedel inne (våra husflugor blir vräkta!!) och sedan åka till mamma och äta mat...

Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers