24 januari 2010

100 procent uttröttande

Ja, då har jag jobbat 100 procent på jobbet i cirka tre veckor och jag är utmattad... totalt utmattad och då har ändå inte 6 dagars veckorna dragit igång...veckan som kommer jobbar jag måndag-tisdag, ledig onsdag, jobbar torsdag-söndag... nästa vecka jobbar jag visserligen bara fyra dagar (tisdag-fredag) men det tär mycket på en iaf... varannan vecka 6 dagar, varannan vecka 4 dagar.... och nu har de ju sänkt vårat OB-tillägg, så vi kommer ju knappt tjäna något på att jobba kvällar... och vi som nästan alltid jobbar kväll-dag... dvs slutar kl 22 och ska till jobbet igen kl 07.45... blir inte många timmars sömn...

Just nu är det dessutom ganska vårdtungt på jobbet... många helskötningar som tar id och sliter ut ryggar och ens psyke... men det är ju iaf TUR att man trivs med sina arbetskamrater och tycker att det är kul att gå och jobba när dom är där!!

På tisdag ska jag till sjukgymnasten innan jobbet och få hjälp med mina stela axlar som besvärar mig...hoppas att hon lyckas utforma ett tränings/behandlingsprogram som gör att jag blir mindre stel.. det vore skönt... sedan skulle jag nog behöva lite massage också... och kanske en och annan rygg knäckning *skönt*

Idag ska jag åka med mamma till allianshallen och kika på när hennes bästa kompis Sara spelar innebandy, kanske träffar jag min kollega Maria M också, för de spelar i samma lag... och så får jag ju träffa GIZMO <3

Igår var jag med Marie på stan och lunchade <3 Det var mysigt och välbehövligt att få prata en massa om livet... Vi träffade även Karin och Sebastian som allra snabbast och jag fick även säga hej till min all time favourite från korttids! :D Han ville först inte prata, men när jag frågade om han kom ihåg vem jag var (har inte träffats på mer än ett halvår) så sa han ja... och när jag frågade om han kom ihåg vad jag hette sa han : Nichaela... ja han säger det oftast med ett N... kallas även för Nicke...och Micke... :P Oh jag saknar korttids!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers