15 januari 2010

Gizmo the chihuahua...

Då kan jag räkna in en chihuahua i familjen också...visserligen i 'the extended family', då han bor hos mamsen... men ALLA gånger folk undrar om chinchilla är en sådan där hund, kan jag säga att en sån har jag också... :P

Gizmo är en två-årig chihuahua/tibetansk spaniel kille som bara är alldeles underbart söt.. dock har han tre små mindre söta problem..
1. Han tuggar på saker... ALLT!
2. Han kissar inomhus... (inte kastrerad)
3. Han bajsar inomhus... blä..

Än sålänge har ingen olycka skett, mer än att han tuggade sönder en gosegroda och jagade rätt på mammas nytvättade bikinitrosor (ja han älskar kalsonger och trosor, gärna när de är använda)... Så det blir en start på nykula hemma hos mamma...

Nya rytiner... dvs mat på fasta tider (tidigare hade han skålen framme för jämnan,prommis efter varje måltid, sovstund och kanske lekstund också för att rasta honom ordentligt samt aktivera honom en massa, hålla honom på en liten yta till en början, när mamma och håkan inte är hemma... ...berömma honom när han kissar och bajsar utomhus... en bra start tycke jag...

Ska bli spännande och jag tror att det gör min mamma gott!!

Har även fåt ryggen tillknäckt och masserad av håkan idag, fy satan vad ont det gjorde... jag har tydligen något problem med bindväven i nacken... måste knådas ut ordentligt... hmm.. någon som är duktigt på att massera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers