31 januari 2010

usch... jobbigt

en av mina patienter dog idag... :( Fick hjärtstopp... helt oväntat... det var mitt första som jag var med på och jag har aldrig känt mig så usel som jag gjorde idag.. så omogen som sjuksköterska... men jag är ju fortfarande nybörjare... efter detta kan jag kanske kalla mig erfaren nybörjare...

Jag bidrog inte till så mycket... ringde och larmade narkosjouren... det var läskigt att ringa och säga att man hade ett hjärtstopp... fast adrenalinet rusade i ådrorna... sedan ringde jag upp en kirurgdoktor... sedan sprang jag och hämtade grejer som behövdes... Var nog ganska bra att bara titta på och finnas tillhands också, så att man vet lite mer till nästa gång...

Det var så mysko, för när larmet på avdelningen gick (som det ju så ofta gör, men då är falsk alarm) så kände jag på mig att något var fel... så jag sprang iväg mot salen och när jag nästan var framme hörde jag ett glas krossas mot golvet, då förstod jag att det VAR allvar...

Tumultet var över på mindre än 20 minuter, men det kändes som en evighet... men vilka PROFFSIGA kollegor jag har (alla kategorier!!)... man känner sig trygg på jobbet!

Nu ska jag sova och försöka tänka bort jobbet...

natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers