1 mars 2010

Yesterday was my birthday...

yes it was... och den blev väl inte direkt som jag hade tänkt mig... för det första så var jag lite mer bakis än vad jag hade tänkt mig... var ju ut med Sandra och hennes söta kompis Kattis  i lördags kväll.. vi hade supertrevlig och sandra hade lagat god mat och vi drack gott, precis som jag visste att vi skulle... sedan var tanken att vi skulle gå på norrlands... det var någon gaque och vi skulle gå på släppet... men det var en sådan kö att vi gick och satte os på Orvars istället... Skulle ju varit ute tills sista bussen gick hem, men så ordnade mattis skjuts och jag tog min chans att slippa pulsa genom blötsnö i en mörk skog, men det inne bar att jag gick hem för kl 01...

iaf sedan igår så skulle pappa, fästmö och syskon komma och fika på förmiddagen, men då hade pappsen blivit magsjuk, så jag och mattias sov en stund istället... Vaknade 14:45 och då var det dags att åka till fyrishov och titta på när storvreta mötte lillebror sirius..Det ar en riktig derbymatch, med heta känslor och nästan lite små slagsmål... :P Och dessutom var det en JÄKLIGT jämn match, även om Sirius ledde större delen av matchen, så kändes det som om Storvreta hade övertaget... och de drog det längsta strået och vann med 8-7 :D

Efter matchen var det tänkt att vi skulle äta på restaurang, men då kom mamma och Emis över och fikade... sedan när dom åkt så somnade jag lite på soffan med Hümmud på bröstet.. :)

Höll på att få ett frispel på nykomlingen igår, hann tycker att det är skitkul att retas med Amelia (som inte är såå förtjust i honom... och han gav sig inte heller när hon sa ifrån, vilket ledde till att han åkta på några jabbar med klor... stackarn... han ser så ynklig ut sedan, även om han får skylla sig själv... men jag var sååå stolt över Amelia som kunde sova inom 1 meter ifrån honom både i soffan och senare i sängen... dutti flicka!! Hümmud har även börjat få blötmat eftersom han inte verkar gilla vårat torrfoder.. och eftersom de stora missarna också gillar blöt mat (ibland) så fick dom egen blötmat på ett större fat... och lilla Hümmud ville ju äta med dom stora katterna, så han smög fram och tryckte sig in mellan Algot och Amelia... :) Men när vi ville föreviga stunden med ett foto, så försvann Algot och Amelia som avlöningar... :P hehe...

Det går i varje fall framåt... men Hümmud gillar inte hundar... det fick min handled befara häromdagen... Gismo var på besök (han fyllde btw 2 år igår!!! :P Samma dag som jag *weii*) i förrgår och han är så yvig och ryckig i sitt sätt och så ger han sig som inte heller...så han har skaffat sig e fiende i Hümmud...

Hümmud ligger typ på datorn nu, hnas sätt at säga mys med mig istället... men jag måste gå och släppa in de andra missarna nu.. de har varit ute i snön i en timme nu... kallt... :P

hörs senare!!

love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers