26 maj 2010

Bloggtorka

Ja, det var länge sedan sist, detta kanske främst för att jag inte har något spännande att skriva om... hmm... men jag ska väl knåpa ned lite nytt sedan sist...

Mamma har fått lägenheten såld nu... kontraktet ska iaf var påskrivet och klart... skönt... så den 1:a juli bär det av mot Gottsunda... bättre än ingenting iaf... hon har planer på att flytta tillbaka till årsta i höst igen... vi får väl se hur det blir med det...

Jag har ställt mig i bostadskö i uppsala hem... va?! Ska jag och Mattias göra slut?! hehe... nej då... men som det verkar nu så får man inga lån till lägenhet eller hus om man inte har pengar till insatsen... dvs 10% av köpesumman... och eventuellt ska ju jävlarna höja denna summa också... suck... så då är det lika bra att ställa sig i bostadskö OM/IFALL ATT vi inte får/kan bo kvar alternativt får/kan köpa huset vi bor i... Då är det lika bra att vara på den säkra sidan och ha en backup plan... är ju iofs en backup plan ifall att vi skulle göra slut... hmm... aja men så är inte fallet iaf <3

Möblerat om lite i chillaburarna... Hannes har ju flyttat till Norge, Alvin fick flytta ihop med Pan och Molly sitter kvar med sin mamma... på söndagkväll blir det ev. en ny ihopsättning mellan Xanton och Jolene... Har ju bara henne och Cookie att avla på just nu... de andra brudarna får vänta tills i vinter....

Vi planerar en resa till GBG i sommar, har dock inte bestämt vilket veckoslut ännu... Vi ska åka med Jimmy och Sara (som ju är gravid i 6:e månaden) så det måste bli snart... :P Vi ska boka när vi betalt allt det viktiga.. dvs räkningarna...

Idag ska jag till tandläkaren för sjuttioelfte gången denna vår... ska laga en utsliten lagning som ilar.. tur att jag har tandvårdsavtal.. annars hade det blivit dyrt... sedan jobbar jag naturligtvis hela denna vecka... suck... jobbar jämnt!!

Nu ska jag släppa ut två kissar och ge en tredje, lite mindre kisse, mat...

hej så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers