30 augusti 2010

Veterinären i morgon...

Då var tiden bokad och det är bara att ställa in sig på det värsta...

En vanlig sjukdom hos chinchillor är att tänderna (och tandrötterna) växer (malocclusion) går att läsa om det HÄR och HÄR (finns även bilder på den senare länken) för den som är intresserad. Det är typ liknande det man hittar hos andra gnagare (slobbers)... och är därför obotligt... :(

Jag har känt igenom käkarna på honom ungefär var tredje, var fjärde månad och har inte känt något tidigare, men igår när jag kände igenom käkarna så kände jag kanska tydliga knölar i underkäken, vilket brukar vara ett definitivt tecken på tandfel... han har även lidit av rinniga ögon periodvis... ett annat tecken på tandfel... 

Men änsålänge så äter han och dricker normalt och verkar inte ha ont, så kanske... KANSKE om bilderna ser bra ut, så kan han leva ett tag till och jag kan ställa in mig på att han måste få somna in, annars ser bilderna  jättedåliga ut, så somnar han in redan i morgon... :(

Har haft en klump i magen hela dagen och när jag ringde och bokade tid hos veterinären, så fick jag jordens magknip... :( Jag har rå-ångest nu och kommer INTE att kunna sova i natt.. jag kommer att gråta en skvätt i kväll och alldeles säkert en skvätt i morgon...

Det ska till ett ordentligt mirakel för att det inte ska vara något farlig, men man ska ju våga hoppas... så hoppas hoppas hoppas!!!! 

1 kommentar:

  1. jag håller tummar och tår för er idag! hoppas det går bra för putten!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers