24 oktober 2010

Imorrn börjar bygget...

Har jag berättat för er att vi ska få ett nytt garagetak!? :) Det gamla läcker in en massa vatten och rasar in närsomhelst... så nu ska vi få ett nytt... och snickarna kommer hit och börjar riva det gamla kl 7:30 i morgon! Det kommer att bli så bra så!! :D Jag är glad att det äntligen blir av!!! :D


Har dock lite dåligt samvete för att det ser ut som det gör i förråd och garage, trots att majoriteten som står där inte är våra grejer... men det är ju liksom där som saker förvaras... lite svårt att förvara det någon annanstans... hoppas att snickarn kan jobba där ändå... 


Men vi måste se till att rensa ur garaget snart så att våra cyklar, vår gräsklippare och bildäcken får plats i vinter... förhoppningarna är väl att mattias bil ska kunna stå i garaget om vintrarna eftersom han inte har någon motorvärmare... men den tiden kommer... 


Det är lite kul egentligen... när det komemr en hantverkare (ex snickare, sotare, elktriker osv) hem till en själv, så är det som om man börjar tassa på tå i sitt eget hem... för att man inte vill vara i vägen!? Är det inet lite mysko egentligen?! Eller är det egentligen för man är rädd att behöva vara social och trevlig?? Tänk på den du ;)


Haha... en annan rolig sak... eller aa... vi städade på toaletten bredvid köket, den som vi aldrig använder av någon anledning annat än när vi duschar (eftersom badkarsblandaren är trasig på vanliga toan osv), så fick jag för mig att jag tyckte att dammet på golvet som vi sopade ihop var skitäckligt och jag böjade hulka som en idiot... :P Mattias tyckte att det var skitkul kan jag lova... men när man väl börjat hulka, så hulkar man för minsta lilla... tänk er Steve-O...usch det var hemskt... och jag som hatar att kräkas... 

1 kommentar:

  1. hahaha känner igen det där med hantverkare i hemmet. När vi flyttade hit till det här gamla huset från 1800-talet var vi tvungna att ta hit en rörmokare för att kunna ha diskmaskin. Snacka om att jag tyckte det var jobbigt!
    Ville nästan tvinga M att stanna hemma från jobbet ;) Men han var snäll och snabb som tur var, hehe

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers