11 oktober 2010

världens sämsta självdisciplin

När jag kom hem från jobbet tänkte jag att nu snörar jag på mig mina sprinskor och går en powerwalk.. skulle bara åka med mamma och hennes sambo och kika på svärmors bil som är trasig... och sedan skulle jag åka hem och laga något att äta...

Men gjorde jag det då? NEJ..jag åkte in på en nedrans ICA butik och köpte lösgodis... fyyyy mig!! Men grejen är den när jag fått en sockersuganfall kan jag inte hejda mig... det blir som om hjärnan är på autopilot... jävla skit också... 

Som någon av mina kloka kollegor sa: Om du förbjuder dig själv blir det svårare att låta bli godiset... så jag får välla äta det idag... men BARA idag... okej!?

Sitter och klurar vad det är för en liten snutt som lurar i Saras mage (vet att jag tjatar, men som jag sa till Sara idag: " Jag har en slags lyckokänsla i kroppen, som gör att jag kan börja gråta lyckortårar närsomhelst för deras skull!") Jag har fått för mig att deras lilla tjej (om det nu visar sig vara en sådan) ska heta Tyra... Hör i mitt stilla inre hur Sara uttalar namnet på skånska och riktigt rullar på r:et... MEN hur jag fått för mig detta vet jag inte... tror att Sara har en vän som har en dotter som heter Tyra!? Men det är ett fint namn!! :) I övrigt tror jag att det blir ett kort namn... Alva, Thea, Saga, Lova... 4 bokstäver is the shit!! :P

2 kommentarer:

  1. Godis och konstigt lyckorus som får dig att vilja fälla gjädjetårar? Kanske en bebis på G hos er också? ;)

    SvaraRadera
  2. Tyra och Alva är fina namn! Isa och Nora oxå. Och Baltasar till en kille. ;-) Kram!/M

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers