11 november 2010

Hümudd - a real pain in the ass...

Alla som känner Hümudd vet att han kan vara lite jobbig ibland... :P Oss människor har han en tendens att försöka fälla, genom att smita in precis framför fötterna så att man snubblar. Och sedan har han lite andra "problem" också, men vi liksom älskar honom ändå!! <3


Andra djur, såsom katter, hundar, chinchillor och fåglar gillar han att göra livet surt för genom att stalka dem... :P


Jag höll på att dööö alldeles nyss när jag tittade ut genom fönstret... Tänk er ett snölandskap med oregelbundna snödrivor längst den lilla vägen som går utanför vårt hus... Jag ser Barney (grannens katt) som är en större, brunkopia av Hümudd gå på vägen... jag liksom skymtade honom mellan snö drivorna... härlig promenad tänkte jag.... men det som höll på att ha ihjäl mig var att efter Barney, som liksom långsamt strosade på vägen, kom Hümudd... verkligen hack i häl, typ 1 dm bakom Barney... haha... och Barney var märkbat irriterad... efter några meter av stannade Barney ,vände på huvudet och blängde på Hümudd som stannade och låtsades som ingenting. Barney började gå igen, Hümudd väntade två sekunder och fortsatte förföljelsen... :P Som ett litet barn som vill hänga med de coola kidsen :P haha...


Jag kände mig iaf tvungen att rädda Barney ifrån snorungen, så ja g öppnade dörren och ropade lite strängt på Mymmus, som väluppfostrad som han ändå är kom in direkt... :)


Älskade lilla Mymus... måste du vara så förbaskat söt!? :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers