5 november 2010

Påväg att bli utbränd?

Sedan man ställde om till vintertid (och man skulle få sova en timme längre) så har jag inte blivit något piggare som jag trodde jag skulle bli, tvärtom jag har blivit mycket tröttare... har gått och lagt mig typ 19:00 varje kväll för att jag varit helt utmattad... denna dåliga vana har gjort att jag vaknar lite senare på kvällen och har haft en del problem att somna om... :S


Inte nog med det så har jag varit förkyld hela veckan... fick veta häromdagen att jag utsatts för TBC för några veckor sedan... jag är vaccinerad... men det var för 22 år sedan... har haft fullgott skydd se två gånger jag testat mig, men nu inbillar jag mig att min hosta är TBC... ska knalla förbi infektionsmottagningen någon dag och testa mig... och igår kväll efter min sedvanliga kvällslur så vaknade jag och mådde så fruktansvärt illa... det berodde säkert på flera saker... blanda annat att jag somnade ifrån middagen och alltså varit utan mat i flera, flera timmar...


När jagm år sådär illa och det känns som om jag måste kräkas, fast ändå inte... så kan jag lätt inbila mig själv att saker och ting är äckliga, att det luktar konstigt någonstans osv... vilket ju naturligtvis gör att jag nästan kräks... Igår skulle jag göra två mackor mitt i natten för att eventuellt stilla illamåendet... när jag öppnade kylen (som är nyrensad och urtorkad = no horrible odor) så inbillade jag mig att allt var äckligt och luktade illa... smöret var äcklig konsistens och jag hade jättejobbigt att bara bre mackorna... men men... jag fick iaf i mig två smörgåsar och ett glas vatten... sedan fick jag ligga och kämpa när jag skulle sova för att inte må illa... fick ligga lite halvsittandes för att inte ha känslan av att ha mat upp till hakan...


Sedan tror jag även att jag hade feber i natt, för jag drömde en sån sjuk dröm, som handlade om mord och flykt... Jag var på sjukhuset och hade precis jobbat färdigt för kvällen, sedan kom en gammal klasskompis från högstadiet med ett vapen som krypskyttar använder... han sa: "Det är nu det gäller!"... Jag fattade ingenting... Sedan så ställde han iordning sitt vapen vid ett fönster och siktade ned mot marken.. där nere ser jag en kille [vi kan kalla honom för Olle] gå och helt plötsligt så skjuter min gamla klasskompis honom och killen på marken faller ned i ryckningar.. jag börjar gråta av förtvivlan, för tydligen så var killen på marken en nära vän som jag höll väldigt mycket av (i drömmen alltså, inte i verkliga livet, då enbart avlägsen bekant).. istället för att hindra min gamla klasskompis från att skjuta igen, så skriker jag förtvivlat "Han lever juh, skjut igen!" Fast jag kände att jag inte ville att han skulle dö... Sedan kommer mina kollegor från avdelningen bredvid och frågar: "vart tog Olle vägen?" Då visade det sig att han jobbat som undersköterska på deras avdelning underkvällen och jag svarade: " Jag lät honom gå tidigare" i vetskapen om att han nu låg död utanför...


Nästa scen i drömmen handlar om mig, Emis och Marie... vi åker fyrhjuling på en liten grusväg... Marie säger " Kom jag vet precis vart kojan är"... Vi åker efter henne och hittar en koja av pinnar som några barn byggt... Vi åker fram och börjar ta isär kojan, för att vi behöver tydligen pinnarna till något... När vi river och lastar som mest så hör vi barnen (ett 20-tal) som byggt kojan komma springandes mot oss... de bodde i ett hus på ett berg i närheten och när de såg vad vi gjorde så började de springa mot oss, skrikandes... (tänk er alla filmer med besatta alternativt smittade människor som man ska fly ifrån). Så vi hoppade på våra fyrhjulingar och åkte så fort vi kunde till en grotta, där vi satt hela natten och gömde oss... LIVRÄDDA...


Sedan var det fler scener som utspelade sig, men dessa två var de jag minns bäst ur min feberdröm....


Förkylning, fyra dagpass och ideellt föreningsarbete (veckan innan en chillautställning) är ingen bra kombination... jag är helt utmattat, slutkörd, utpumpad... ska vila upp mig i helgen... eller ja.. idag och på söndag... för  i morgon blir det fullrulle...  Norrköping here I come!! :)


Nu ska jag ta fram ett recept på dumlekakor och sedan ska jag åka och handla ingredienser till detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers