24 november 2010

Vilken kväll

kvällen borde ha varit tyngre en vad den blev med tanke på att jag och min undersköterska hade 6 patienter varav 5 var mer eller mindre helskötningar... jag kan inte låta bli att tänka att jag har glömt något... fastän jag dubbelkollat allt sjuttioelva gånger... Har haft studenter sålänge nu att jag har glömt hur man jobbar självständigt!? :P


Idag har jag även tagit tag i medicinering av Mattias tå, som fortfarande, efter en månads krånglande, inte är bättre... Som tur är så jobbar jag på kärlavdelningen och våra kärldoktorer är jätteduktiga på sår och sedan är vissa av våra doktorer såpass schyssta att de ställer upp och hjälper till med privata besvär såsom min sambos tå... :P Så idag så haffade jag en av våra överläkare som alltid är schysst och trevlig och rådfrågade honom först angående omläggningarna... men sedan så var han så schysst att han skrev ut antibiotika till Mattias också! :) 


Och det är så man ska jobba med varann tycker jag! Inte att man skriver ut antibiotika eller annat till sina sköterskor :P men att man inte är omöjlig mot varann... handlar om att ge och ta... och hade han sagt att nej inget antibiotika, så hade jag litat på hans bedömning... men en månad är lång tid för ett sår... och vi vill ju inte att det ska sluta med amputation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers