9 december 2010

Drömmer om jobb

.. ja hela nätterna drömmer jag att jag jobbar... god damnit... det gör att jag inte blir särskilt utvilad alls... :( 


Det behöver inte ha hänt någonting särskilt, men jag jobbar för glatta livet ändå... och det kan vara de mest sjuka grejerna också... inget sammanhang alls..


Sedan vaknade jag i morse av ... skyndade mig upp och hittade Mogge på golvet (min ena fågel). Pärlan satt kvar i buren och vankade fram och tillbaka av oro för sin pojkvän... Jag matade fåglarna igår kväll när jag gick och la mig och sedan har det ju varit mörkt där hela natten och då vågar sig inte fåglarna fram... men när det är ljust ute brukar iaf Mogge våga sig ur buren.. och nu när jag glömt att stänga så tänkte väl han att om jag ska gå ut och ta mig en flygtur... fast han inte kan flyga så bra och har tre katter som gillar att leka med fåglar.... men som tur var så var det bara jag som uppmärksammade flaxet och den subtila dunsen, så jag bokstavligen flög ur sängen och räddade lillskrutten... :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers