27 december 2010

Lilla Mattis

Stackars lilla sambo <3... han har feber... igen... det var bara två veckor sedan han hade en febertopp också... idag var vi och köpte en örontermometer  och den visade på 38,8... stackars... en annan har iaf inte feber... tur är väl det...


Jag har iaf förbjudit mattis att gå till jobbet i morgon om han har feber... han får då ligga hemma och vila... två alvedon, en ipren, massor av vatten och lite vila brukar göra susen!


Det värsta med mig är att alltid när någon på jobbet har feber och frossa, så vet jag PRECIS vad jag ska göra, nämligen rundodla (blod, urin, sputum, drän osv) och be om antibiotika... men när man är hemma, så har man ju ingen aning om vad det beror på eller egentligen vad man ska göra... :S


Var tvungen att inspektera mattias tå som ju var infekterad i nästan två månaders tid, bara för att de så att den inte blivit nekrotisk och gjort honom septisk, men det såg inte ut att bero på den...



ska snart gå och lägga mig, skulle jobbat kväll i morgon, men pga sjuklucka så fick jag byta till dagen.... adjö sovmorgon!! :( well well, vad gör man inte för sina kollegor och patienter!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers