1 december 2010

Midvinterdagens köld är hård, 
flingorna gnistra och glimma. 
Alla sova i enslig gård 
gott intill lunchtimma. 
Solen sänker sin tysta ban, 
snön lyser vit på fur och gran, 
snön lyser vit på taken. 
Endast Michaela är vaken.

En aning modifierad dikt by ME :P
Orginalet : Viktor Rydberg

Nog f*n känns det som om jag är den enda som är vaken nu... kl 10:16 en onsdagsmorgon... dock vet jag ju att min samboskrutt pulsar i snön på jobbet... stackare som jobbar ute året om... jag skulle aldrig klara av det... fy f*n! Jag hoppas att han kör truck idag, det är lite varmare iaf!

Igår åkte jag och Emis först till Gränby och åt sushi... gott!! Sedan drog vi en repa och det slutade med att jag köpte mig en ny klänning! :) Lila sammet.. me like! <3
Hittade inte någon bild på den på H&Ms hemsida, däremot har denna tjej en likadan... 

Till Hümudd på 1 årsdagen köpte jag en "kong" för katter... det ser precis ut som en kong, men det är en leksak som man stoppar godis/mat i för att de ska få kämpa för maten... köpte även kattmyntagodis... Och Hümudd är hittills den enda av de tre som fattar hur man ska göra för att få godiset :P

Kattpyramiden gungar & kastar ut godisbitar när katten leker med den. Aktivera din katt genom att använda låta den söka efter godbitarna med sina tassar eller nos. Vikten i botten gör att Pyramiden alltid hamnar upprätt. Ha roligt med din katt samtidigt som den ger hjärngympa.

Sedan åkte vi till Net-On-Net butiken och köpte ett hemmabiosystem... mattias var först som ett argt litet barn i en leksaksbutik för att han inte hittade något han ville ha (läs: samma märke som TV:n) ... Jag och Emis tröttnade rätt så snabbt, så vi gick och satte oss och fikade lite... sedan kom mattias med ett leende på läpparna och han hade hittat ett som var perfekt... det var dock inte samma märke som TV:n, men det var tydligen skit det samma... Jag var en snäll flickvän och sponsrade halva köpet, trots att jag egentligen inte tycker att ett hemmabiosystem är prioriterat... men man får ta varje tillfälle i akt för att visa att jag är världens bästa flickvän! :) 

Funderade på att gå ut, men det är så kallt ute att katterna knappt ville ut... Algot och Hümudd har inget vett i kroppen, så de kilade raskt ut... Men Amelia stack bara ut nosen och ändrade sig snabbt sedan... Nu smyger hon omkring här och kikar... något hon inte kan göra när Hümudd är inne eftersom han då attackerar henne :S MÅSTE köpa mer Feliway... 

Jobba ikväll...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers