21 februari 2011

KAOS

kaos kaos KAOS...

Idag fick flytten... 70A1 blev 70B1 och vice versa... DEt blev ungerfär som vi förväntat oss... dvs rörigt...

Jag skulle egentligen gå dubbelt med en "ny" kollega och ha hand om vårdlag, men jag skulle även vara lite resurs och städa ur salar lite allt eftersom... men eftersom det blev rörigt, så  blev det stressigt.. När klockan sedan blev 12:30 och vi inte hade kommit iväg och ätit och jag skulle få en inskrivning också, blev jag på dåligt humör...

Dåligt humör, stress och lågt blodsocker gjorde att jag, när jag skulle gå på toa, fick hjärtklappning och svimningskänsla, varpå jag blev rädd och bröt ihop.... ska jag dö ensam på en toalett!?

Några kramar och uppmuntrande ord senare från mina underbara kollegor så kändes det bättre... men nu vet jag hur patienterna känner när de får liknande episoder...

Nu är det mesta klart med flytten, och jag höll faktiskt ut i nästan 2 år innan stress tog knäcken på mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers