15 februari 2011

Våndas

Mattias gillar inte att jag skriver allt jag tycker och tänker här på bloggen... men jag måste liksom får prata av mig...

Mattias farmor dog ju häromveckan  :( och nu ska huset värderas i nästa vecka... jag får RÅÅNGEST över detta!!! Det är många faktorer som spelar in... men mest de ekonomiska... vi har inte pengar till den eventuella insatsen(15% av säljespriset som kommer att bli minst 2 milj) , vi har inget lånelöfte och vi kommer mest troligt inte heller få lån... så ligger landet... kul... kul... jävligt kul...

Utöver köpesumman så behöver vi ju låna ännu lite till om vi ska kunna renovera badrum x 2, tvättstuga och kök... de rum som är i mest behov av renovering... och renoveras de innan ev. försäljning blir huset ännu dyrare... sedan är det det här med försäljning... det är ju inte självklart att vi ska köpa huset bara för att vi hyr det idag... det måste ju föras en diskussion om detta... vi sitter verkligen inte i sjön... än... 

Jag har iaf en backup... jag tar min stora familj och flyttar hem till pappa igen *be prepaired* om det skulle skita sig... ;)  Kollektiv <3


1 kommentar:

  1. Vi håller tummarna för er här hemma att allt blir bra. Tråkigt med farmor :(

    Stora kramar till er!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers