15 mars 2011

Ackis x 2

Har hunnit med mycket på förmiddagen... eller aa... det beror väl lite på vad man definierar som mycket ;)

Vaknade kl 8:30, släppte ut katterna. Surfade runt lite på internet vad man ska tänka på vid första husköpet osv... dvs MYCKET! :S sedan klockan 9:45 bar det av mot Ackis för blodprovtagning... Jag hade hand om en patient förra året som hade aktiv tuberkulos och då måste man testa sig (även om man är vaccinerad) så det har jag gjort. Sedan bar det av hemåt igen... Väl hemma så fick jag jaga bort Jesus (en okastrerad hankatt som bor här i närheten) han spöade först på grannens katt Barney och sedan när Hümudd kom och var nyfiken så fick han sig en dänga också... Jesus fick sig en spraydusch med kall vatten... dumma katt... håll dig på din egen tomt!

Nu ska jag göra mig iordning för jobb, sedan är det bara att åka tilbaka till Ackis, leta parkering... igen och jobba till kl 22... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers