19 maj 2011

Kokar....

Fan vad arg jag blir... jag läste en artikel på DN om en man som nekades ambulans, fick promenera till AKM på SÖS med ett rupturerat aortaaneursym... och sedan avled efter 6 timmars väntan på AKM....men det är inte innehållet i artikeln som gör mig arg, utan kommentarerna till den...

Jag vill bara säga att jag är JÄVLIGT stolt över att kunna kalla mig legitimerad sjuksköterska, att jag vet att jag gör ett bra och uppskattat arbete... Att JAG kan hjälpa människor i svåra livskriser (som det ju faktiskt blir när man blir sjuk)... Jag är stolt över mitt jobb och jag tolererar INTE att folk snackar skit om detta... 

Det var en idiot (ja jag tycker att h*n var det) som tyckte att sjuksköterskan inte hade universitetsutbildning, att vi bara väljer yrket för att få status (undrar vilken status han menar??) och att BARA är värda en ingångslön på 18000:- och en annan signatur tyckte att sjuksköterskeutbildningen bara var till för de som var mindre begåvade.... behöver jag säga att jag KOKAR av ilska?!? 



En kommentar som dock fick mitt humör att vända var denna: 


(Signaturen Björn)
Akademiker hit och akademiker dit... Släpp in 10 läkare till en patient och ingen vård kommer ges. Men släpp in en sjuksköterska och en undersköterska också (som kan lokala rutiner, praktiskt handhavande av utrustning och läkemedel, har erfarenhet och klinisk blick, utgår från helheten i stället för molekyler) och du har plötsligt ett handlingskraftigt team.


1 kommentar:

  1. Håller med om att det är alldeles för mycket skitsnack om det yrket! Vad skulle vi göra utan er? Det skulle inte fungera helt enkelt. Måste vara svårt att inte bli förbannad, men du får tänka att du är bättre än alla dessa människor med dumma åsikter om yrken som de inte är insatta i för fem öre :) kram <3

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers