13 maj 2011

Torsdag och fredag...

Nu ska vi se... det har varit något knas med bloggen de två senaste dagarna, så man har inte lyckats komma in och skriva något... just när man har en del att berätta om... är inte det typiskt!? 

Torsdag... mot stockholm... och alltså, stockholm är en fin stad, vår huvudstad i all ära, men HELVETE vad svårt det ska vara att ta sig dit och hem med bil... jag dööör!!! Vi satte oss i bilen och lämnade Uppsala kl 16:30.... fram till sollentuna var allt frid och fröjd och jag satt hela tiden i bilen (jag körde) och var så nöjd över att vi kommer ju ha mycket tid på oss, vi kanske kan äta lite sushi och kolla lite i några affärer innan vi måste gå till showen...  lite drömmande sådär... MEN då visste jag inte att vi skulle sitta i bilkö den närmaste 1, 5 timmen... så från klockan 17:00 till 18:30, satt vi i en bilkö som gick i snigelfart... kul... GPS:en försökte att guida oss genom centrala stockholm, så vi var in en sväng, vände och åkte tillbaka ut på motorvägen... lyckades ställa destinationen och hittade rätt... höll inte på att hitta parkering dock... okej... framme... klockan 18:50... 2 TIMMAR och 20 MINUTER senare liksom.... Alla affärer och restauranger i Globen gallerian stängde kl 19:00 (förutom donken) men vi lyckades få med oss lite sushi, som vi ändå inte åt upp alla bitar... trist... och hastade in kl 19:30... Av erfarenhet så vet man ju att showen inte börjar prick utsatt tid, MEN jag hatar verkligen när folk kommer försent till olika evenemang såsom bio, innebandymatch, konserter etc. och det gör mattias också, så vi brukar vilja vara i tid.... 

Showen var motsvarade verkligen mina förväntningar och lite till!! Mattias sa idag att han var positivt överraskad, han tycker att programmen är okej att se på, men han hade aldrig anat att Cesar var så rolig som han var!! Jag säger det igen, Cesar Millan, vilken skön kille!! :) Om jag kunde ge upp mitt jobb och bli som han, så skulle jag inte tveka...alltså om det var helt garanterat att det skulle bli så... :P Showen var upplagd som ett seminarium, men olika miljöer och han berättade vad man skulle tänka på, han visade hur hundar uppfattade vissa situationer och hur man INTE skulle bete sig då ;) De hundar som var med i showen var tyvärr inte hans egna... jag hade hoppats att han skulle ha med sig Junior, min favvo sedan Daddy dog  :(, men anade att så nog inte var fallet pga karantänregler etc!?... Hundarna var vanliga svenska hundar med vanliga hundproblem... Och han löste dem där och då... på scenen.... eller han löste dem iaf för stunden ska jag väl säga, men han visade deras ägare att det verkligen gick att lösa... dock så var vissa av hundägarna lite nervösa (förståeligt) och stapplade med orden och ville att hundarna skulle sköta sig bra, fast ändå dåligt... så de hade nog lite svårt att ta till sig hans ord... :P Iaf en SUPERB show och jag är jätteglad att jag fick möjligheten att gå! Tack Älsk för den fina födelsedagspresenten!! <3 <3

Showen var slut ganska precis kl 22:00, vi hämtade bilen och skulle börja åka hemåt... lätt som en plätt tänkte vi, men NEJ... dessa jäkla vägbyggen.... man kom in en väg, men inte ut densamma... först hamnade vi utanför ett j*vla hotell vid globen, där ALLA stadens taxibilar samlats för kvällen... och stockholms taxichaufförer är HEEEEEELT lösa... TOTALT!!! De tog ingen hänsyn till varandra, fotgängare men framförallt inte till annan trafik som kom och körde.... de körde ut rakt framför näsan på en, körde på trottoaren och gasade på som galningar.... CRAZY!! Vi lyckades iaf lotsa oss tillbaka till "rätt" väg... följde skyltarna mot E4/E18/E20... Vägbygge, vägbyggen... ÖVERALLT!! Hamnade på något jävla vänster ute i NACKA... påväg mot Hammarby sjöstrand... det gick inte att vända.... kul.... När vi lyckas vända, så guidar GPS:en oss mot E:4, vilket tydligen ska bli via Sergels Torg... Mattias som kör, är måttligt nöjd... INTE....  Stockholm vägar och gator är för en icke van stockholmsförare helt ologiska... och vi hamnar på något sätt MITT inne i city och inte då vid sergels torg... skulle vi tagit höger nästa, skulle vi hamnat på stureplan.... yey.... Efter ca 50 minuters virrande (inte helt vårt fel, utan snarare GPS:ens och trafikverkets, men kan bero på viss ovana) så var vi ute på E4:an, som vi ju kört så många gånger förr.... Vi var hemma 23:50... Direkt i säng!!

Idag fredag hade vi möte med banken klockan 13:00.... Mötet gick som förväntat... vi har inte pengarna till insatsen och kan därför inte låna i nuläget, det blir för dyrt för oss... Men vi räknade på en kalkyl (med hög ränta för säkerhetsskull) och enligt den så kommer vi att klara av att bo här :) Vi öppnade även ett gemensamt framtidskonto där vi ska sätta in pengar varje månad för insatsen i första hand.... MEN om vi sparar 4000 kr i månaden, skulle det bli va 50000 kr per år, vilken skulle betyda att vi skulle behöva spara i 8 år för att då ha råd med insatsen + lagfart + de pantbrev som saknas.... så det känns fortfarande lite hopplöst, men jag ställer mitt hopp till mina postkodlotter.... kanske vinner jag snart!! :) Alternativen är ju att vi får fortsätta hyra sålänge det behövs, att vi får låna pengar av någon privat eller att vi får ge upp drömmen om att huset en dag ska vara vårt... vi får väl se.... jag känner mig inte helt modfälld ändå... allt kan hända!

Efter mötet på banken så mådde jag dock, trots bra humör, skitdåligt!! Hade huvudvärk och mådde illa... kan vara nervositeten som släppte, men mer troligt att det berodde på vädret... kändes som det låg åska i luften... Mattias kände av det också... Så det blev raka vägen hem i säng... Sov mellan 15:30 och 19:00 och är fortfarande helt förstörd... drömde en sjuk dröm om att jag var en liten prinsessa på medeltiden i ett sagoland, förklädd till bondpojke... Det var elaka soldater och ett liv i fattigdom... Min bästa vän var en liten bondflicka, vars pappa hade en farm med färgglada flygande urtidsfåglar i en jäkligt modernteknologisk bur. Drömmen slutade med att jag klättrade ovanpå den stora fågelburen, men det var som en luftspalt mellan två galler, så jag var liksom instängd. Hon gömde sig i buskarna utanför. Jag ropade på henne (jag har hennes namn på tungan, men kan inte riktigt komma på) och frågade vart jag tar mig ut, hon ropade tillbaka: (Mitt namn, hette något annat), Jag kommer att dö... Jag fick panik, försöke bända upp stängslet... omöjligt... ropade till henne: Nej, vad säger du, du får inte! Hon svarade: Jag har bestämt mig, du kan inte göra något åt saken... sekunden senare stod jag framför henne i rosa prinsessklänning (om det var hon eller jag som prinsessa som hade trollkrafter är oklart :P) och ... sedan vaknade jag.... minst sagt flummig dröm.... en åskdröm kanske!?

Ska ta något litet att äta nu, sedan blir det nog sängen igen... hade uppbokat för sällskap idag på ett ställe och förfrågan från ett annat, men jag mäktade inte med :(

Avslutar med att visa min nya klänning som damp ned i brevlådan igår, jag har redan postat på FB och fått fina kommentarer om! :) Tack alla söta! Jag blir jätteglad! :)

Osminkad med morgonfriss (läs: trollhår)... jag bjuder på det! ;)

2 kommentarer:

  1. Sv: Jag är jätte mega nöjd. Det var hos 4ever tattoo i årsta centrum. han tar 750:-/h så kalaset blev avrundat till 750:- för även fast det bara tog ca 20 min så var jag så nöjd med allt. Bemötandet, småpratet och slutresultatet. Ska snart boka en ny tid för nästa tattoo. :-) Plus jag ska snygga till min i svanken oxå. Helt klart att rekomendera det stället!! Ha en trevlig kväll!! Kram!/M

    SvaraRadera
  2. Låter som en trevlig bilfärd! *inte* Todde också att vi skulle ha GOTT om tid när vi skulle dit i april, men icke. Älskar bilköer SÅ mycket... :P Tur att showen var bra, då känns det ju i alla fall inte onödigt att ha suttit i de där köerna :) kram <3

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers