27 juni 2011

Härligt att vakna på sin första semesterdag... på fel sida... jag vaknade så jäkla irriterad på allt och alla.... inte vet jag vad jag har drömt, men det första jag tänkte på när jag vaknade var att jag var så arg. Detta gick ut lite över Mattias eftersom jag fick ett miniutbrott när han ville kramas godmorgon... 


Mycket av min tankeverksamhet de senaste dagarna har kretsat kring "vårt" hus... dvs huset vi bor i... huset som vi vill köpa, men inte har råd att köpa... Huset som vi måste låna en massa pengar för att köpa, först till insatsen, sedan till resten av huset. Insatspengarna måste vi låna från någon privatperson, dvs familjemedlem... jahapp och pengar växer ju inte på träd... det har vi ju som redan konstaterat, om än mellan raderna... och banken lär ju inte låna ut resten om vi inte har "hela" insatssumman... suck... moment 22...


Jag klurar lite på hur man ska kunna skaffa de där pengarna på egenhand...

  1. Råna en bank... det är inte bara olagligt utan även oetiskt, så det går bort.
  2. Gifta sig rikt ala. Anna Nicole Smith... Inte olagligt, men oetiskt
  3. Leta på vinden och hitta en gammal skräptavla, värd miljoner... not gonna happen
  4. Ärva pengar från en avlägsen släkting som tydligen var rik som ett troll av att ha samlat på pantburkar... not gonna happen det heller.
  5. En snäll släkting skänker pengarna needed till oss... som sagt pengar växer inte på träd...
  6. Vinna 36 miljoner i postkodlotteriet (och eftersom jag har två lotter, så blir det 82 miljoner!) Verkar vara det mest troliga alternativet av dessa.... så det satsar vi på! 
Nä men skämt åsido, boendefrågan är ett ångestladdat ämne för mig... så man måste kunna skämta om det... det löser sig på något sätt... det finns alltid andra hus att köpa, även om vi helst vill bo här....

Ska försöka hitta det glada humöret, så att jag inte smittar ned andra med negativitet... cheer up miss Sophie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers