15 juni 2011

Maskäckel

bland det vidrigaste som finns måste väl ändå vara maskar... och då i första hand inälvsmaskar såsom spolmask,springmask och bandmask... uäck... äckligt...

Än äckligare är det när ens katter har det... Amelia har gått och dragit på sig bandmask... kan vara en orsak till att hon kissade inne häromdagen!? stackare... de där nedrans maskarna är så vidriga, men nu ska de väck... jag har precis roat mig med att ge alla kisarna en varsin avmaskningstablett... så nu jäklar ska de bli av med såvär spolmask som bandmask... Tabletterna ska även förebygga hjärtmask, vilket är bra... men inte så vanligt!?

Och det var lättare än jag trodde att ge dem tabletterna... Amelia (såklart, vem annars!?) var den enda av de tre som gjorde motstånd och hon spottade ut tabletten TRE gånger... sista gången är jag iaf 90 % säker på att hon svalde den... om hon inte gömde den under tungan som en annan skulle ha gjort.... :P  jag hittade den iaf ingen annanstans :P

I morgon kväll kommer Gizmo hit och då ska vi nog passa på att avmaska honom också... och det är alldeles lagom att vi avmaskar kisarna nu, för de ska snart vaccineras juh... 

Nu håller vi tummarna!!  :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers