7 juli 2011

25 sjuksköterskor säger upp sig på akutmottagningen på Ackis pga den låga lönesättningen... Inflationen i landet är omkring 3%... löneökningen för sjuksköterskor var 1,3%... = skitdåligt!!

Jag tycker att det är bra att några vågar säga ifrån, men man kan tyvärr redan förutspå hur det kommer att gå... Landstinget kommer att  låta dessa 25 sjuksköterskor gå och lönen kommer vara fortsatt pissig... Höjer man för dem, så måste man höja för resterande i yrkesgruppen...

Synd att man trivs så bra med sitt arbete, men mindre bra med löneutvecklingen... hade jag vantrivits med båda hade jag garanterat bytt jobb!! 

1 kommentar:

  1. Sv: jackan köppte jag för typ 2 år sen på Lindex barnavdelning. :-) Hadde glömmt bort att jag hade den. Vad sägs om lite grillning nån dag snart? Kram!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers