11 september 2011

If I could make a one time wish, a wish that would come true...

Denna helg har varit långt i från den bästa... visst har den haft sina ljusa stunder men dessa har överskuggats av ledsamhet, ilska och många många tårar... :(


Det är när man är ensam* som man börjar tänka och känna efter... när man inte har något annat att göra än att insupa den sorg som kablas ut i tv och tidningar... Mycket har hänt denna vecka (som jag sa häromdagen) och det har blivit lite för mycket kaka på kaka för min del... 


Jag tjatar mycket om Stefan Livs död, men detta (och en annan sak) triggade igång en 'ledsamhet' och rädsla som jag säkerligen burit på länge... Man vet aldrig vem som drabbas, livet är alldeles för ovisst och orättvist...


Jag är arg på alla dem som väljer att avsluta sitt liv frivilligt, samtidigt som de ju får bestämma själva om de vill leva eller dö... men jag är nog egentligen arg på det faktum att de väljer att dö mer eller mindre frivilligt, när andra som skulle välja livet istället dör ofrivilligt...it's such a waste!! 


Jag vet att man inte kan förhindra olyckor, jag vet att man inte kan vrida tillbaka tiden... men jag önskar så innerligt att det gick!! 






Idag går även tankarna till de som drabbades av terrordåden i USA för 10 år sedan! :(

(* Mattias var bortrest över helgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers