3 september 2011

Valnöt

Hehe... gissa vem som kommer att få sin vilja igenom gällande golven? :P *thihi* Jag utelämnade dock en liten detalj i min lilla planbeskrivning om hur man får sin vilja igenom, nämligen plan B (se nedan)..

Jag lät honom välja mellan svart gummigolv med pluppar eller svart laminatgolv med klinkerutseende, inget av dessa föll honom i smaken... Han skulle prompt ha ekgolv i både hall och kök... vilket jag hade kunnat gå med på om det inte vore så att jag ogillar ek för tillfället.... ek är lite som det nya furu i mina ögon... ek here, ek there, ek everywhere...

Igår efter vår rek-runda var vi ordentligt osams vill jag lova... det ingick inte i min plan, men ibland behövs en urladdning för att man ska komma på rätt köl igen... sagt och gjort... Mattias gick ut och roade sig lite med sina vänner och jag satt hemma och gjorde golvresearch på datorn... :) I morse presenterade jag ett tredje alternativ... Valnöt... och helt planenligt så gillade han det!! ;)

Hehe... fy, det låter som om jag är värsta manipulativa flickvännen, men jag lovar att jag är snällast ;)

Planen i detalj: Ge honom/henne två alternativ... ett lite mer extremt och ett lite mindre extremt... antingen väljer din partner ett av alternativen, eller så dissar han/hon de båda. Då tar man till plan B, ett tredje alternativ som ligger närmare din partners smak och som även faller dig i smaken. Funkar alltid!!

Mattias <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers