30 december 2011

Catfight

Till de som tycker att vi är larviga som inte låter våra katter vara ute 24/7... Så vill jag bara berätta att jag i detta nu ligger och lyssnar på två katter som slåss i buskarna utanför och jag har försökt lokalisera dem för att sära på dem utan att lyckas och det gör så fruktansvärt ont att veta att någon av dem kommer att bli skadad... en av dem eller båda kommer att slicka sina sår, utan att någon annan än jag bryr sig :(

För så är det... Folk bryr sig helt enkelt inte om sina katter... Bara för att man bor på landet, så låter folk dem vara ute jämt och dessutom okastrerade (vilket gör dem mer revirhävdande). Bara för att man bor på landet så tror man att det är okej... Att katterna klarar sig själva... Men titta bara hur de ser ut... Sönderklösta öron, tufsig päls, ögonskador, krokiga svansar... För att folk inte bryr sig :(

Det är djurplågeri om något... Jag välkomnar den lag som säger att alla katter ska id-märkas, samt att alla utekatter ska kastreras!

Ps såklart finns det dom som har sina katter utomhus som faktiskt älskar dem som sina egna barn... Men så finns det ju de som bara ser dem som råttfällor... Och som låter katterna bli förvildade...

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att ni inte har de ute jämt, ni har väl inte så jätte långt till väg och liknande om jag inte minns helt fel?! Och har även ganska mycket hus i närheten som kanske även de har katter?!

    När vi bodde på Berghem så var tusse o frida ute jämt, eller när de kände för det men då bodde vi ju isolerade i skogen. O de mötte inte så många andra katter (vad jag vet).

    Men folk ska alltid ha synpunkter på allt.
    Vad man än gör så blir det aldrig rätt eller duger för alla..

    <3

    SvaraRadera
  2. Jag är oxå för en sånn lag! Har man ett hjärta så tänker man efter lite. Dom borde få jobba en sväng på Ultuna och ta hand om alla trasiga djur..

    Vi ses i morgon. Kul att ni kommer. Kraam!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers