1 januari 2012

2011-2012

Nyåret firades hos bästa svåger och svägerska mfl... God mat, söta barn och trevliga konversationer...

Vid tolvslaget gick de flesta utomhus för att kolla på raketerna, men dels var det jättekallt ute och dels så tycker jag att raketer är lite otäcka, sålänge de inte är i luften... Efter 20 minuter avbröts raketskjutandet vänligt men bestämt av en granne som tyckte att raketerna sköts mot deras hus... Vilken raket då?

Anyway jag var inne på min 19:e timme i vaket tillstånd, så jag begav mig hemåt ca 00.40... Hem och kolla alla djuren... Chillorna hade klarat nyårsståhejet bra likaså Amelia och Hümudd som inte ens brydde sig om att bråkas med varann (tillfällig chock? *hoppas inte*) men Algot was at first nowhere to be found, men han satt och kurade under sängen och ville inte komma fram... Så i en halvtimme låg jag på golvet bredvid sängen och klappade och gosade och lekte och lockade... Algot riktigt njöt, och trots att han var uppenbart nervös att det skulle börja smälla igen, så vågade han sig till slut fram... Som om ingenting hade hänt... Sötnöten... Tre katter i sängen... Check!!

Klockan 01.20 ringer Mattias och vill bli hämtad... No kidding!? Jag frågade två gånger när jag åkte om inte han och Elis skulle åka med när jag och Maria åkte, men nej de skulle stanna och titta på hockey... I typ en halvtimme!!! Gaah!! Typiskt karlar!! Typiskt Mattias!! <3

Idag känner jag mig bakis, trots att jag inte drack annat än äppeldryck och julmust... Om två timmar väntar jobbet och vi får väl se hur pigga folket är ;)

Tänker btw inte lämna några nyårslöften i år... För att jag höll nog inte ett enda av förra årets :S Men nästa vecka ska vi köpa gymkort!! :)

Friskis here we come, watch out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers