12 juni 2012

Dunderförkyld!!!!

Jag vet att jag klagat en del på sista tiden... både muntligt och skriftligt... ledsen för det... här kommer mera gnäll... :P

Min förkylning har gått och blivit VÄRRE än VÄRST!!! Det var som om åskan slog ned igår, allt kom på en gång!!! Jag är jättetäppt i näsan och trots nässpray som ska fungera mot både nästäppa OCH rinnsnuva så blir det åt än det ena eller än det andra hållet... :( 

När jag vaknade i morse så hade jag återigen ont i halsen (såklart) och det kanske inte är så konstigt i och med att jag antagligen sover med munnen öppen pga nästäppan... Det har även kliat en del i halsen idag vilket då resulterat i hosta som inte direkt underlättar för halsontet. Har fått en härlig whiskeyröst nu, som dessutom är lite mer nasal än vanligt pga nästäppan...

Nästäppan trycker dessutom på tårkanalen vilket gör att det rinner i ögonen, samt på nysreflexen vilket gör att både tårar och snor sprutar (riktigt så illa är det inte, men jag överdriver gärna) och nysningarna är så kraftiga att jag "hostar" sönder halsen också... en ond cirkel... 

Tror att jag har fått en lindrig släng av körtelbuk också... Och nu fick jag även huvudvärk... men ingen feber änsålänge och tacka fan för det! ;) Diagnos: DUNDERFÖRKYLD!!

Chefen skickade hem mig tidigare från jobbet för att jag skulle vila upp mig... jag vill absolut inte behöva sjukskriva mig och förlora en massa kosing på en nedrans onödig karensdag! Nu ångrar jag mig nästan lite att jag inte sjukskrev mig redan i eftermiddags... men vi får se hur jag mår i morrn efter lite sömn... förhoppningsvis bättre!! 

Lyckades mota bort de flesta symtomen under kvällens vägföreningsmöte, vill ju inte sitta och snörvla, hosta och nysa första gången man är med och träffar de flesta av grannarna! 

Godnatt alla glada...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers