28 juli 2012

Nymferna

Idag är jag extra tacksam för att det finns så snälla och hjälpsamma människor! Som ni som känner mig redan vet så har jag ett mindre zoo hemma hos mig :P Galet... jag vet!! Chinchillor, katter, fåglar och dammråttor ;) 

Fåglarna har ju hört till familjen i lite drygt 12-13 års tid och flyttade med mig när jag flyttade hemifrån för att de annars skulle avlivas... Jag har väl egentligen känt länge att de skulle ha det bättre hos någon annan... en fågelmänniska... som har ett genuint intresse och där de inte är uttittade av ett gäng katter som hungrigt slickar sig runt munnen... Jag frågar varenda kotte som lägger märke till att jag har fåglar: "Vill du ha dem? Du får dem, helt gratis!" Men det är aldrig någon som nappar... 

Men nu verkar jag ha hittat någon som kan tänka sig att ta hand om dem!! :) Det är en tjej på Gotland som sagt att hon kan ta dem (de får ett eget fågelrum som de kan flyga i!) om vi lyckas ordna med transport dit!! Och som en räddande ängel så var det en tjej här i Uppsala som skulle till Gotland snart och som erbjöd sig att ta dem med sig!!! :D

Alltså jag bli GALET glad!! :) Pärlan och Mogge ska få ett nytt hem! <3





1 kommentar:

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers