20 augusti 2012

Dag 1: Kirurgveckan 2012, Linköping

Klev upp mycket mycket tidigt i morse för att ta tio över sex tåget mot "metropolen" Linköping... Trots det tidiga timmen, gick resan snabbt och smärtfritt, snabbtåg is the shit! ;)

Linköping är en väldigt mysig stad med både studentliv och "vanligt" uteliv... De har liksom fattat grejen och samlat ihop hotell och restauranger på ungefär samma space, vilket gör att det blir bättre konkurrens och således bättre uteliv! Jag gillar't!! ;)

Dagen inleddes med registrering och lite kik i olika montrar... Sedan gick vi på en väldigt intressant föreläsning om aortagraftinfektion... Efter det var det en gemensam föreläsning om ett checklistesystem som heter SurPass... Ska tydligen förminska antalet dödsfall relaterade till pre-, per- och postoperativa komplikationer... Sedan var det en lättare lunch bestående av caesarsallad innan det var dags för en föreläsning om akut buk, som jag verkligen trodde skulle vara bra, men det var den inte :( hade hellre gått på kärlkirurgernas fria föredrag, då flera av våra kirurger skulle presentera sina arbeten...

Sedan bar det av hem till hotellet... Passade på att ta ett varmt bad i min jacuzzi ;) sedan svidade jag om och bagav mig mot kongresshallen igen för middag och lite get togheter...

En av Linköpings stora ikoner är/var Tage Danielsson (ja, jag vet att han är död och att det således borde vara "var", men han är fortfarande en stor ikon) och allt som sägs och nästan allt som göra har kopplingar till honom...

På partyt på kvällen var Louise Hiffsten det stora dragplåster... Där tvingades hon sjunga tre T.D sånger, som hon visserligen gjorde väldigt bra... Dock utgjordes större delen showen utav gruppen Tages Vänner, som mer var en sämre parodi på svensk buskis humor :( nej tummen ner... Blev mest obekvämt och pinsamt... :S

Kvällen avslutades på tapas restaurangen aioli... Been there before, och det var godare då!!

Saknar min sambo, men jag ska nog kunna somna ändå, så trött som jag känner mig!!

Natti nufs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers