11 november 2012

Händelserik lördag

Igår låg jag INTE och sov hela dagen... jag klev faktiskt upp straxt efter kl 09 (då Mattias åkte till jobbet) *stolt* Tänk att jag underskattat hur mysigt det är att kliva upp tidigt och förflytta sig ut i soffan, bädda ner sig under en filt och titta på morgon TV :) Jag hann med både Ronja Rövardotter, Bring it on again och The Middle :)

Sedan tvättade jag en maskin och dammsög litegrann... klockan 14 kom en tjej och köpte mitt sängpaket :) Hur nöjd som helst med att bli av med skiten :P Medan jag hjälpte henne att packa grejerna på hennes släpkärra så åkte det förbi en stor vit skåpbil med lettiska registreringsplåtar...  De hade varit uppe och vänt på första vägen vid oss, åkte sedan förbi vårat hus och upp bakom oss och stannade där en stund... kanske skulle de till någon där? I somras var det ju polskreggade bilar som åkte upp där... tycker ändock att det är obehagligt... har både hört talas om och haft erfarenheter av utländska stöldligor... så man bli på sin vakt... och det blir jag såfort jag ser en bil som jag inte känner igen eller som inte ser ut att "passa in" här... ett tecken att se detta är att de kör vääääldigt långsamt över gärdet... då VET man att de inte är bekanta med omgivningen... anyways... Bad Mattias att han skulle svänga upp bakom oss för att kolla vart de höll hus, men han hade mött samma buss påväg hem från jobbet, så we'll never know... känns som om att vi bör installera ett ordentligt hemlarm iaf!!

Kl 15 satte jag mig i bilen och satte kurs mot Knutby för att hämta upp Jossi. Hon erbjöd mig sitt sällskap till Storvretamatchen (eftersom mitt ordinariesällskap hade match på annat håll). Hon var dock inte så intresserad av matchen, utan satt och spelade Bubble Mania på paddan och har nu fått mig beroende av detta spel! :)

När matchen var slut åkte vi till Gränby och jag köpte en klänning som jag hade igår och som jag ska ha på julfesten och JAG ÄLSKAR DEN!! Det är så himla snygg och sitter som ett jävla smäck!! :) Kände mig sjukt snygg i den!! Och så har jag lärt mig att brun kajalpenna är ett bra alternativ när ögonbrynspennan sviket och kajalen sitter hundra gånger bättre... Och visst är det lite snyggt mer riktigt mörka bryn till ljust hår? Eller är det bara jag som tycker så?

Kvällen avslutades med en lite get-to-gether hemma hos vår vän Peter som fyllt år. Mycket trevlig kväll med charades och intressanta samtal... dock var det en tjej som, redan när vi kom, var FÖR full... Hon fick typ en crush på mig och tjatade om hur snygg hon tyckte att jag var... sedan hade hon gjort en massa andra, lite små galna grejer... det tråkigaste var att hon var där som en date till en av Peters vänner och kände ingen annan än daten... och då tycker man ju att man kan försöka behärska sig lite iaf... men men.. trist när det blir så :(

kl 23 drog vi vidare ned på stan i vår 7-sitsiga bil :) Det fungerade alldeles utmärkt, men de två stackare som fick sitta längstbak var ganska stela i benen vill jag lova ;)

Och vi var väl hemma igen vid 01:30... trötta med belåtna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers