30 december 2012

Idag trodde jag att jag skulle göra mitt livs bästa köp.. Men det var verkligen för bra för att vara sant!

Jag var och kollade på bilen som jag lade upp i går... Det var en fin bil, med diverse "mindre" fel som säljaren försäkrade sig om att fixa... Okej, men vad kunde han ge för min bil som inbyte då?
Två gånger försökte han få mig att säga vad jag ville ha för den, men jag kontrade med "vad bjuder du?" Han gick in och skulle kolla, kommer tillbaka och säger 50.000kr...

WHAT?! Jag frågar TRE gånger om han menar att jag ger min bil i inbyte mot golfen och inget mer, han svarar ja alla tre gångerna... Dock pratar han inte så bra svenska och han verkar inte förstå vad jag menar heller... Iaf vi blir ju väldigt nöjda med detta, då jag ju köpte bilen för 25.000kr... Jag skulle gå med vinst och var för några timmar helt upprymd, men sa samtidigt att " jag ska inte ropa hej, förrän jag är över ån"

Väl hemma började man ju fundera lite mer om att allt inte stämde... Bad mamma ringa och höra sig för vad som egentligen hade sagts (jag satt på innebandymatch och bilhandlaren skulle stänga om tjugo minuter). Mamma ringer upp mig och meddelar att det var för bra för att vara sant... Killen påstod att han sagt att vi kunde få köpa bilen för 50.000kr och att jag fick 9000kr i inbyte för min bil... OH HELL NO!!!

Helvete heller att jag släpper min bil för 9000kr!!! HELVETE HELLER!!! Aja, jag bryr mig inte om just den bilen... Nu vet jag iaf vad jag vill ha för typ av bil! :)

Nu är vi hemma hos Peter och kollar på skräckfilm :)
Q

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers