2 januari 2013

Har haft svårt att sova de senaste nätterna, inte för att jag sover bort dagarna, inte för att jag dricker koffeinhaltiga drycker straxt innan läggdags utan bara ändå...

Jag funderar väldigt mycket på alla möjliga saker... Igår somnade jag visserligen snabbt... Kl 03:30 av ren och skär utmattning... Men annars grubblar jag som sagt mycket... Framtida renoveringsplaner... I morse blev jag alldeles till mig över att projekt som inte alls är så stort och svårt som jag tillslut lyckades få det att bli... Nu kan jag inte sluta tänka på hur jag ska lyckas med detta!?

Projektet är att bygga en ny tv-möbel av billybokhyllor (se bilden), men då kom jag på att då måste jag först måla väggen bakom vit och eftersom jag vill ha vitt eller ljusare golv i vardagsrummet så måste vi byta golv först... Och eftersom vi ändå planerar att slå upp en vägg i vardagsrummet och göra ett till sovrum, så kan vi ju göra detta på en gång, men då måste öppna för en dörr ut i hallen och göra om befintliga vardagsrumsdörren till ett öppet "valv". För att kunna bygga en ny vägg och för att öppna upp för en dörr, måste vi flytta lite elkablar och lampknappar etc.. Det lilla DIY projektet blev plötsligt enormt... Och nu förstår ni nog själva varför jag inte kan sova... Inte ens av utmattning när tankarna väl börjat snurra...

Ett knep som jag upptäckt de senaste dagarna är att sova upp och ned i sängen...dvs skavföttes med Mattias... Knäppt, men på något jävla sätt så funkar det...

Going nuts

/ M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers